2009/09/04

Om det där orangea.

Nagellacket jag köpte.
Det heter OPI och var kanske lite väl dyrt.
150 kr.
Va? liksom.


Men jag gav mig det i födelsedagspresent.
Faktiskt.

I den här serien som det orangea ingår.
Har man även gjort några matta nagellack.
Lite häftigt men jag önskar den marinblå var mer tydligt marinblå.
Nu såg den mest svart ut ändå.

Och den vita.
Matta.
Ser inte det bara ut som att man målat sig med Tippex?
Som i alla fall jag gjorde när jag gick dagis och så gärna ville ha nagellack en dag.

4 kommentarer:

iLLi sa...

OPI har grymt bra nagellack tycker jag.. de sitter ltie bättre än andra kan jag tycka. Men billigt är det inte.

I sommar har jag haft vitt nagellack. fast inte matt. Matt känns definitivt som tipex! (tycker även att det är lite sån varning över vanlig täckande vit nagellack, fast det är ganska frächt när man är brun)

Kram

Joanna sa...

med tanke på hur stora flaskorna är.
och just att det håller så bra.
så kan det ju vara prisvärt men jag hade nog hellre tagit en mindre flaska för SÅ mkt orange använder jag nog inte.

kramkram.

Malin sa...

Jag köpte det gröna i somras utan att förstå att det var lite matt. Jättefult, verkligen. Kanske man kan måla över sånt där transparent glitter?

ebba sa...

Alltså OPI, China Glaze och andra bra amerikanska märken är ju svindyra här i Sverige, men kostar högst en tredjedel så mycket i USA. (Kosmetik över huvud taget är löjligt dyrt i svenska butiker.) Jag har aldrig själv beställt från amerikanska onlineaffärer men tydligen tjänar man en hel del på det, även inklusive frakt över Atlanten. De matta lacken är väl den senaste trenden i nagellacksvärlden, nagellacksfreaken vill bara ha nya spännande grejer hela tiden och då måste märkena hitta på något nytt. Men vill du ha lacken blanka istället är det bara att måla på lite överlack eller ja, vilket genomskinligt lack som helst egentligen.