2010/03/04

Om en riktigt gul klänning.


Hur kan man inte vara glad.
I klänningar gula som denna?

Jag hade en fin helg i den, med fika tillsammans med Sophie och Elsie.
Torsten var trött och underläppen kom ut och ögonen tårades.
Så fort Elsie försökte få kontakt med honom.

Middag på lördag med en underbar vän och på söndagen.
Lite nyttig träning (inte i gula klänningen) och sedan.
Lunch och fika hos svärföräldrar med hela familjen det blir fjorton stycken fast i söndags minus en.
Han jobbade.

En bra helg.
Och snart är det helg igen.
Jag hinner inte med allt roligt gör att tiden.
Bara rusar fram.


Klänning, Beyond Retro.
Den hade märkliga fläckar, som att någon stänkt beigefärgad stearin på.
Gick inte stryka eller tvätta bort, men min käraste.
Har kämpat med diverse fläckborttagning och nu.
Tänker jag att det sista av fläckarna ser man inte.
I skenet av det knallgula.

12 kommentarer:

Katarina sa...

Åh, Joanna, du ser fantastisk ut! Teskedsgumman och Greta Garbo i skön harmoni.

Katarina sa...

Altså, vad jag menar är att du är vacker, på precis rätt sätt.

Anna-Karin sa...

Vad vacker du är och klänningen också.

Anna sa...

Wow, vilken underbar klänning. Du är suveränt snygg i den :)

Mia sa...

Du är otroligt vacker på bilden, färgen och snittet på klänningen är perfekt!
Vi andra blir också glada bara av att se dig i den! :-)

Sonja sa...

Mmmm .... färgerna, Joanna! Turkos och gult och kanske är det lite rosa i duken? Tack för den bilden, behövs i den här istiden.

Katarina sa...

Nu kom jag på vem du faktiskt är väldigt lik på den här bilden - en ung Pernilla August.

Lisa sa...

Du är så himla vacker. Fin klänning också.

Unknown sa...

Vore väldans roligt att få se lite mer av er lägenhet men jag förstår om det känns för privat! En trevlig helg önskar jag dig!

Mia sa...

Oj, vad fin du är! Vacker färg på klänningen. Gul som solen!

Ea sa...

En bildgoogling på frisyrer ledde mig hit och här har jag stannat länge, länge. Du skriver så vackert att det känns som att jag läser en saga :).

EllenSand sa...

Du skriver så vakkert, vakre ord, vakre bilder, vakker deg. :)