2011/03/06

Om Tradera och tre rosa klänningar.

Så till slut fick jag äntligen ut mina klänningar.
(Jag ignorerade aldrig anbuden på mejlen, jag har bara helt enkelt överväldigats av tidens framfart och inte hunnit med.)
Tradera tar sådan tid, det är helt klart köparens marknad.
De här har jag orkat lägga ut nu egentligen skulle det kunna bli många fler om jag bara orkade (OCH HANN!).

Nej.
Jag tror stort på loppis allt samlat i ett rum kanske bjuda på te och saft någon gång i sommar låter det lockande?
Till dess: BUDA ER BLODIGA.

En klänning med guldtrådar i strlk 38, den heter Marlén och är ateljésydd.
Uppdatering: obs obs den här klänningen har ett reservationspris, men det är på blott 200 kr och det är ju verkligen inte dyrt.
Jag klarade bara inte av att riskera att sälja iväg den för 60 ynka kr DEN ÄR EN JUVEL (det är de andra också iof).



En lång och vid klänning i frasande härligt tyg och är nog strlk 36.
Den har svarta sammetsdekorationer och luktar fortfarande av den vind den förmodligen legat på i 50 år.


En tyllklänning skapad av Fasilko, kunglig hovleverantör, strlk 38/40.
Den har en tyllros på bröstet och är fluffig och flygig med trekvartsärmar.

Dessutom är jag usel på att skriva säljande.
*Jättesnygg klänning* *jättejättesnygg klänning* *vintage* *mad men* *lolita* *retro* osv.
Men den här gången försökte jag iaf och klämde in ett Mad Men på de två som faktiskt föll in i eran.
(Eftersom det där med söketiketter ofta inte stämmer och folk pepprar
sina beskrivningar med pågående trender.

8 kommentarer:

BlandetLoft sa...

Så vakre.

Anna Neah sa...

Jag hade budat på allihop om de varit min storlek. Underbara.

Angeliqa sa...

Jag vill ha allihop!

Lisa sa...

tjusiga de är!

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Wow vilka vackra plagg, jag hoppas att det nu tillkommer nya som får fylla platserna som dessa lämnar.

Joanna sa...

blandet loft,
ja tack visst är de!

anna neah,
vad synd att de inte passar dig, jag tror att dina färger hade gått alldeles utmärkt till den skarpa rosa.

angeliqa,
köp dem!
och så ser du till att komma på något sätt att variera snabbt mellan storlekarna.
jag tror att renée zellwegger kan ha några tips i den saken.

lisa,
visst!

tuvaminna,
hehe ja det kanske kan vara så att hålen redan är fyllda.
fyllda innan de ens uppstår till och med.

Joanna sa...

förresten tuvaminna, (eller vilket är ditt tilltalsnamn egentligen, jag tänker alltid tuvaminna som kortnamn på din bloggs namn, det låter lite fint, som du, men du kanske bara har ett av namnen som tilltalsnamn?).
iaf; jag ska sälja min ossie clark-klänning, tänker försöka lägga ut den på ebay och hoppas på några slantar.
bara så att du vet.
kramkram!

camilla sa...

MEN ÅH SÅ IRRITERANDE ATT JAG MISSADE AUKTIONERNA! jag hade kunnat döda för den sista av dem. jag hoppas du lägger ut fler snart (och att du såklart bara gör det om du har tid) annars blir jag gärna bjuden på loppisen i sommar ;)