2008/02/15

Om i dag.

Så här är jag i dag:
Märkligt glad och upprymd.

Skor från Eley Kishimoto.


Som om jag vore tjugo igen och jag och Lisa gick ner på stan för att köpa helgens partytopp.
Och som om vännerna i vanlig ordning kom hem till oss vid sextiden och vi drack vin och lyssnade på musik och gjorde oss fina.

Och sen.
Sen gick vi ut och dansade.

Det är som om det vore vår.
Jag har ett poppigt och käckt soundtrack och jag vill ha färgglada kläder och strutta fram på gatorna och dricka en päronsoda och slå mig ner på en uteservering.

Men min dag kommer egentligen bli svart kappa och kaffe på Lido och opera på kvällen.
Det är inte alls fel.
En vän från Göteborg kommer, det kan vara det som gör mig glad.
Det och allt annat i livet som faktiskt är bra.



Bild från www.asos.com.

Inga kommentarer: