2008/08/08

Om en resa norrut och om min nya spetsblus.

Om en vecka begravs min mormor.
I dag är hennes dödsannons i tidningen.
Det känns väldigt märkligt och det suger till i magen och vrids om i hjärtat av sorg varje gång jag snuddar vid tanken.
Att hon är död.

Vi flög från Österlen i dag, nu sitter vi och väntar på Arlanda.
Klockan två går flyget till Arvidsjaur.
Till hela familjen och hela släkten det ska bli roligt och skönt att träffa dem alla.
Trots omständigheterna.

Jag köpte en spetsblus för hundra kronor på en loppis i Gladsax.
Den är fin och jackan har jag fått av en väns föräldrar det var vännens farmors.

2 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Jag hoppas att du får det riktigt fint däruppe Joanna.
Ta hand om dig och försök att inte ta hand om alla andra, jag har en känsla av att du kan vara en sån som jag i ett sånt här läge.

Ta hand om, lagom.
Och blusen, och du, och bilden:
ni är så fina. Verkligen!

Joanna sa...

tack lotta, det är fint här uppe.
fint och sorgset och glatt och alla känslor man kan ha blandat.

och din känsla verkar vara väldigt vältränad, jag tror bestämt att den har rätt.
det har jag så sakteliga börjat inse, det är väl åldern som kommer med visdomen.
och självkännedomen.

kram, verkligen.
jag har några tidsinlägg på bloggen, sen kommer jag åter till omvärlden nästa vecka.