2008/12/17

Om fågelungar och söta klänningar.



Nu är det ju inte så.
Att jag vill stöta mig med smala och små människor och inte heller låta otrevlig och som att det är dåligt att vara smal eller liten.
För så är det inte.

Jag tycker bara.
Att one size inte.
Inte! Hör ni det Chicy shop.
Räknas som storlek xs-s.

För nu tänkte jag att jag ville äga klänningen ovan, den är söt och ser bekväm ut.
Man kan vara mysig i jul och ända göra det med stil.
Och one size är ju perfekt, men måste man skriva att det rör sig om xs-s så tycker jag inte att man kan räkna det.
SOM ONE SIZE!

Bilder från chicy.se.

5 kommentarer:

fröken lila sa...

ja, en gáng hade de en fin klänning i hela 2 storlekar. vilket gick ut pá att den ena klänningen hade ca 2 cm mer i bysten än den andra, och var 1 cm längre. ungefär. vilken skillnad!!!

Anonym sa...

Åh vad störande! det är så på ganska många mindre ställen.

One size passar--- Ingen!
Ska det va

Men fin var den, så fin...

Joanna sa...

fröken, det låter ju helt sanslöst.
lite humoristiskt, men mest sanslöst.

mallis, visst är det himla irriterande.
one size my ass.

B-b-b-etty sa...

men fan. irriterande. en gång provade jag en one size, spräckte en söm. och då hade jag s/m. numera är jag mer en m. varför inte lika gärna skriva xs/s, det är ju meningen att bara dom ska ha dom.

Joanna sa...

spräcker man en söm, då kan det aldrig vara one size.
mkt märkligt att envisas med att märka det one size.
alltså, det är ju okej om man i och med det menar att det blott görs klänningar för en storlek, men inte ens det håller ju för då skulle de inte skriva xs-s, det är ju två storlekar.
inget går att förklara varför "one size" envisas användas när det inte är en storlek som passar alla.