2008/12/26

Om innan julafton.



Min älskling köpte en gran jag låg hemma och mådde dåligt.
Jag tog mig i alla fall i kragen och klädde den med mina vackra gamla glaskulor.

Sen åkte vi till Sthlm och skulle passa på att se.
Liljevalchs utställning av underbara Sigrid Hjertén.
Det stod inget på hemsidan de sa inget på telefonsvararen det satt ingen lapp på dörren.
Men det var stängt.
Så vi tog en fika på Blå porten istället där man kan välja vilken vacker bricka man vill ha.
Gjorda efter olika filmer vi valde.
Naturligtvis.
Rymdinvasion i Lappland.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, men så tråkigt att muséet var stängt. Utställningen är fantastisk! Men vilken tur att ni hittade till Blå Porten i alla fall, deras fika är ju ljuvligt. Jag hoppas att du har haft det fint i Nacka. Här har jag mina föräldrar och är hemma på jullov i gnistrande vit frost (men inte snö).

Joanna sa...

men då kan man ju säga att vi praktiskt taget firat jul tillsammans!
eller hur?

jag ska ta mig en ny chans med utställningen efter nyår, då åker jag till sthlm över en dag.
och låga porten är trevligt, det var även tack vare deras personal som vi fick veta att museet var stängt.
det låter ju helt i sin ordning.
att personal på restaurang intill museum meddelar besökare om öppettider istället för att museet gör det.
fnys.