2009/03/10

Om fjärilar och kläder för gravida.


Indiska har vackra fjärilar nu.
Man kan sätta dem i håret och piffa upp vilken tråkig tisdagsklädsel som helst.

Och sedan vecka 8 (av graviditeten, för alla som inte är vana vid att man räknar tid och historia i veckor) har jag gått och irriterat mig.
Över ett väldigt frekvent förekommande klädtips för gravida.

Innan man blir jättestor om magen.
Men fortfarande ganska långt in i graviditeten.
Så kan man istället för att köpa nya kläder genast som man ändå kommer att växa ur ganska snart.
Låna skjortor och jeans från sin make (ibland står det faktiskt pojkvän men oftast make).

1. Vi är inte alla hälften av vår makes storlek innan vi blir gravida.
Efter vi blivit gravida är vi det definitivt inte.

2. Vi har inte alla en make.
Somliga har pojkvänner och väldigt många har flickvänner.

6 kommentarer:

iLLi sa...

Jag kommer aldrig att lära mig det där med veckor... V.32 eller v. 18 osv, säger mig ingenting!

Har inte fattat alla förkortningar heller för än nyligt, då jag skämmigt nog var tvungen googla Vab...

Annars brukar jag ha koll på saker, men sådant fastnar inte i mitt huvud. Trots att jag älskar små sötnosar till bäbisar! :-)

Vad trevligt det var att få dig på besök föresten! Hoppas ni har det bra!

Kram

Lillgull sa...

Fina fjärilar i håret, det kan ju göra vem som helst glad! :)

Det där med att låna sin killes kläder skulle nog inte funka för mig heller, hehehe. Jag har inte samma smak som honom. Han har så mycket svart så man skulle ju bli deppig efter två dagar med så lite färg. Hans kläder passar mig ganska bra nu "loose-fit"(när jag inte ens är gravid). En smal herr medium. Ifall jag skulle tipsa om att låna någons kläder som gravid så vore det kanske sin mammas eller pappas.
Dels är det något mysigt och tryggt att sätta på sig en insliten mjuk pappa-t shirt. Man får nog automatiskt ett inre lugn.
Dels är den 3 XL med gott om utrymme att boa in sig i.
Vilken tur jag har som har en stor pappa, tänker jag nu! :)

Lillgull sa...

Kanske är det egentligen att kolla in baskläder på Dressman som är tipset?? Allas pappor är ju inte lika stora och goa som min.

Förresten hur går det med strumpbyxorna??? Hittar du några sköna och i några fina färger?

Joanna sa...

lina,
sen kommer det där med plusstalen, 18+2, 22+4 osv.
det är en hel vetenskap.

det var fint att få träffa er en stund, och huset är ljuvligt!

lillgull,
jag har ett stort nattlinne från min mormor.
det ville jag inte kliva ur under de första månaderna.
vid några tillfällen hade jag det faktiskt under mina klänningar, det var så mjukt mot huden och mjukt mot själen att ha mormor nära.

fast kolla in baskläder på dressman då kanske man lika gärna kan köpa kläder för gravida?
för tipset i böckerna är ju hur man fiffigt kommer undan att behöva köpa nya kläder.
som att små pojkvänner inte existerar.
eller små? det är bara ingen skogshuggare och glasfågelfördelning i vårt förhållande.
även om jag några veckor nog kan lägga anspråk på skogshuggarstorleken.

och strumpbyxorna; jag har köpt en hel drös nu som jag ska prova vända bakochfram.
tog den största storlek som fanns men den är ju ändå nästan min vanliga storlek så vi får se hur det går (jag är inte så smart så att jag köper ETT par och testar innan jag fyller på lagret, utan jag löper istället direkt amok och köper alla färger jag kan tänka mig och så får det bära eller brista).

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga fjärilar!

Anonym sa...

men åh! jag skrev ett inlägg som försvann :(
(känns det igen...)
det gick ut på att jag oxå irriterat mig järnet på detta!
kram