2009/03/30

Om helgen.




En fin vän var här.
En vän som just nu bor i Berlin, en vän som skriver romaner och doktorsavhandlingar i konstvetenskap.
En vän som delar klädsmak med mig och som tack och lov.
Inte delar klädstorlek för då hade det varit krig när vi gick på loppisar.

Hon kom som överraskning till ett 30-års-kalas.
För en annan fin vän och vi var nervösa varje minut vi var utanför lägenheten.
För att avslöjas innan det var dags att överraska.

Loppisrunda gjorde vi ändå.
Jag fann en vacker brosch, vännen har en likadan så nu kallar vi dem systerbroscherna.
Och vi fikade på Majas och på Erikshjälpen hittades.
En lila långklänning för 30 kr designad av.

Ossie Clark.
För 30 kr.
Ossie.
Clark!

På söndagen repade jag opera mellan 11-17.30 och sen redigerade jag en tidning till klockan 23.30.
Nu är jag trött och helgen var fin och hur ska en måndag kunna mäta sig med den?

3 kommentarer:

anna n sa...

Din vän har en väldigt vacker väska.

Drömma-Lotta sa...

Visa klänningen!
Vacker vän.
vilka måndagar kan mäta sig...
Verkligen inte många.

Varm kram.

Joanna sa...

anna,
det tycker jag också.
jag vill ha en men det fanns inga kvar.

lotta,
jajaja jag ska.
sen.
bilden blev inte så fin och klänningen inte till sin rätt men jag lägger ut den så du får se.

vacker vän på alla sätt.
måndagar har det inte lätt.

kram.