2010/06/24

Om vackra saker.




Dagen då kronprinsessan gifte sig.
Drog vi från stan passerade lite nervöst Slussen för att byta till buss.
Mot Boo gård.

Fina udda kaffekoppar gör kaffet lite godare.
Och fika ute i gräset med många olika delar av familjen.
Vi noterade en badstrand för kommande varma dagar med Torsten.

När vi satt hos svärföräldrarna och drack rosé på altanen och inväntade god mat.
Läste jag dagstidningen och ansåg att kläderna.
Det är det då inget fel på.
Särskilt inte den vackra hårprydnaden som plockats upp från midjans utsmyckning.
Jag tänker havstulpaner.


Min brosch, Beyond retro.
Lite mer spindel än havstulpan.
Eller egentligen en blomma men jag kan bara inte komma på vad den heter.

3 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Fint! Jag tyckte kronprinsessans klänningsval var mycket bra! Precis hennes stil!

Joanna sa...

amanda,
tänker du under själva bröllopet så var det tjusigt med enkel klänning när man har en sån där krona och en sån där brudslöja som jobbar på en hel del.

Unknown sa...

Sannerligen vackra saker & allt runt kungaparet var vackert!
Viktorias klänningar var slående,
speciellt konsertklänningen :D