2010/08/20

Om nya favoriter och en gammal kär vän.




Jag har nya favoriter.
Gula bollar jag plockade dem tillsammans.
Med en massa andra blommor på Rosendals självplock.

De är vackra i alla sina stadier av blomning.

Och nya gardiner fyra längder på antikbutik utanför Umeå.
Stora ljung.
Så vackra.
Så tyvärr missfärgade av mig vid tvätten.
En aning rosa blev det vita men jag intalar mig själv att det inte syns.

I går.
Började jag och min lillebror att öva inför en konsert vi ska ha.
I höst.
I Arvidsjaur.
För min pappa (fast det får man egentligen inte säga han vill inte att det ska vara en stor sak att han fyller år).
Jag sjöng och jag spelade.
Tvärflöjt har jag inte spelat på flera år det var mkt trevligt.

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fint! Självplocket på rosendal verkar jättetrevligt!

Joanna sa...

amanda,
mkt fint och mkt trevligt.