2010/08/19

Om Torstens nya kärlek och om min.



I morse upptäckte Torsten.
Den vackra gunghästen jag och min mamma fann på loppis redan innan han var född.
Och som blev den första mormorgåvan.

Han tyckte särskilt mkt om.
Att man kunde kliva upp och ner från den.
(Det tycker han är det bästa med det mesta, upp- och nerstigandet.)

Själv fyndade jag en liten kruka på loppis mellan Skellefteå och Umeå.
Såld en gång i tiden.
På Åhléns jag tycker att den liknar en viss sallad.
Men vad är det den heter?

6 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fina saker! Vet tyvärr inte vad det heter, kanske liknar den endiver?

Katarina sa...

Jag tycker att det liknar akantusblad.

Anna-Karin sa...

Salladskål?

Joanna sa...

ja!
salladskål.
jag tänkte till och med "men ååh det är ju det man har i så många kinesiska rätter" eller det kanske man inte alls har men det är det jag förknippar med kinarestaurang.

lisa sa...

han är så söööööt!

Kristina sa...

Romansallad!