2011/08/24

Om de sista dagarna som föräldraledig.

Någon gång förra veckan insåg jag att min ledighet inte är oändlig.
Så jag skyndade mig att boka träffar, orka träffar, och jag och Torsten åkte land och rike (Stockholm stad) runt.


Vilket störde hans sömnrutiner något oerhört, men gav honom så mkt glädje och skratt att det ändå blev bra.

Han längtar till sin förskola.
Lyckan är när vi träffat någon dagiskompis i parkleken.
Som exempelvis att han gungade samtidigt som Lova, vilket skedde någon gång i allra början av juli.
Det berättar han fortfarande överlyckligt om.

Och jag.
Längtar väl till jobbet, rutiner är skönt, även om jag kanske inte skulle gråta för att jag inte får gå dit nu.
Som Torsten gjorde i går när vi pratade om förskolan.

Är glad över att jag har ett jobb som är så roligt.
Trodde ej att sådant var på riktigt.

Måste även hinna köpa fler kolor från Pärlans.
Har haft abstinens ända sedan förra asken tog slut.

2 kommentarer:

Lisa sa...

så söt eran pojk är. älskar kläderna han har på sig. så himla fint!:)

Joanna sa...

tack lisa,
ibland önskar jag att jag också hade kläder som han.
alltid så lekvänliga och mjuka och färgglada.