2011/11/20

Om glas och kartonger.

Av alla glas som låg i de två kartongerna.
Så var mitt favoritglas det enda som gått sönder, ibland känns det som att det alltid är så.





På ett kafé i närheten har de en spegel jag önskar.
Till vår gästtoa.
Ja hurra äntligen en gästtoa, som kan ha just en sån nätt liten spegel för den behöver bara vara fin, varken rymma tandborstar eller hygienartiklar.

Och så var min mamma här.
Med jobbet två dagar sedan stannade hon hos oss, det är skönt att ha sin mamma hos sig.
Jag slappnar alltid av lite extra då.

Sen drabbades jag av stora tröttheten.
Det var som att min kropp helt plötsligt insåg att den var höggravid (utan att jag själv insåg det).
Och inte längre kunde stå upp utan att bli andfådd.
Jag låg i soffan i två dagar och försökte ignorera alla kartonger som stod i ett hörn och skrek.

2 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Jag har en sådan spegel efter min mormors mormor, det är nog min mest värdefulla möbel.

Lyx med gästtoa!

Joanna sa...

vad fint att ha en sådan som dessutom är från släkten.
jag funderar på om inte ikea kunde ta och återproducera?
de har en variant, lite modernare form, jag funderar på den men en med stålkant i form av enkel rundstav känns allra bäst.

det är fantastiskt med gästtoa!
särskilt eftersom det andra könet har en tendens att kunna sitta i en timme och läsa.
är en toalettstol verkligen så himla skön?