2007/11/30

Om fredag.

Nu gör jag så där igen.
Jag kommer på en smidigt klädsel som lätt förvandlas från jobb till party.

Som att varenda människa går på after work.
Jag går inte ens själv på after work.

Men jag gillar tanken, att man har energi kvar efter en hel arbetsvecka att låta dagen fortsätta till kväll utan en paus i hemmet.
Att man känner sig så fräsch och snygg att man inte vill gå hem och piffa.

Därför:
Snäva jeans till tunika och stor varm kofta.
Stövlar som är snälla mot fötterna och en väska som rymmer allt.


En stor varm kofta tonar ner festen i tunikan och
ger samtidigt en ganska spännande kontrast mellan
vardag och fest. Jeansen betonar vardagen ännu mer.


Utan jeans blir tunikan en kort partyklänning. Snyggt
till de höga stövlarna. Enkelheten i stövlarna balanserar outfiten
så man ser ledigt avslappnad ut mitt i sin partyklädsel.
Guld och silver i accessoarerna går igen i klänningen.


Skippa jeansen, skippa koftan, och på med smycken.
Att blanda guld och silver, värsta stora trenden.
Här i smycken från Hultquist Copenhagen.
Ta-daa.
En outfit klart värdig en after work.


Bilder från www.oli.co.uk.

Inga kommentarer: