2008/01/19

Om det här med storlek 0.

1. Det är helt sjukt och egentligen borde det inte ens behövas förklaras varför det är helt sjukt men okej.

2. Eller ja. Jag hade inte tänkt göra en lista egentligen jag ville bara ha 1. sagt.


För jag låg i soffan i går eftermiddag och försökte ta en power nap.

Det svajade för ögonen när jag satte upp håret och sminkade mig för kvällen.

Och jag tänkte att det kunde ha med tröttheten att göra för ja, jag var rätt sjukt trött.


Det gick någon slags dokumentär på femman.

"Dokumentär" kallar man det kanske.


Och i mitt sömniga tillstånd hör jag en kvinna säga.

Att anledningen till varför storlek noll ens fått fäste i Hollywood.

Är för att männen på film ska(vill?) vara stora och manliga.

Och för att vara det.

Måste kvinnan vara mindre.


Och detta löser man genom att nej inte låta mannen träna och bli större.

Utan genom att låta kvinnan svälta sig och bli en tolvåring.


Eller så växer man bara upp och inser att kvinnor inte vill bli räddade av riddare på vit häst.

Vi kan fixa hästen själv.

Och så vågar man vara en man som står vid sin kvinna utan att känna sig mindre manlig.

Även om kvinnan är tio centimeter längre.

Och väger mer.
Och äger mer.

Hallå vi försöker ha ett samhället här!

Inga kommentarer: