2008/01/21

Om opera.

Nu ni.
Nu blir det finkultur.

Nej jag skojar, det handlar om opera.
Finkultursstämpeln är jag inte mycket för.

I Figaros bröllop har vi greven.
Som inte vill att Figaro ska gifta sig med Susanna.
För han vill ha Susanna för sig själv (ja, han är redan gift).

Men kolla kläderna.
Jag vet, skjortan är kanske lite lik the puffy shirt som Seinfeld tvingas ha på sig i ett avsnitt.
Men jag gillar det ändå.

Tänk den tiden.
Sent 1700-tal.
Männen i skira skjortor med pyntade snäva västar till.
Och svarta knälånga byxor med stora kraftfulla stövlar till.

Kolla in greven, även känd som Tomas Nordlund.

Han spelar i Figaros bröllop.
På Spegeln.
I Gävle.
Från och med 25 januari.

2 kommentarer:

Anonym sa...

grr. jag tänker. mr darcy. purr.

Joanna sa...

oh!
mr darcy.
rrr.

att jag inte tänkt på det.