2008/09/04

Om Centre Pompidou.

Vi bodde mkt nära Centre George Pompidou.
Har man läst 60 poäng konstvetenskap, där en hel del arkitekturhistoria ingick.
Då är man mkt glad över en sån sak.
Att få hasta förbi på sin väg till bageriet på morgonen, eller på sin väg hem från Notre Dame, eller på sin väg hem från restaurang, eller sätta sig vid fontänen utanför och äta en lunchmacka.
Nästan som att det blev vardag och man bara gäsp gäsp där är Pompidou.
Bara att jag aldrig gäspade utan varje gång även om det var flera gånger per dag mest var IIIH IIIH CENTRE POMPIDOU.


Jag har min svarta H&M-kavaj och min svarta sidenklänning från Noa Noa.
Och en påse godsaker och någonting i ögat.

2 kommentarer:

iLLi sa...

oui! så chick du är... Jag vill byta liv med dig för en stund... Sitter och planerar på jobbet, känner mig totalt oglamorös med ett ofärdigt hus, massor av jobb, spöregn ute och ett sjukt husdjur...

Jag vill också gå omkring på Paris gator i vackra klänningar och njuta av att bara vara i... PARIS..

Mycket punkter, men det behövdes!
När huset är klart ska jag sola lite (i solarium t o m!) klippa mig och snäppa upp mig lite! (kanske hitta en billig weekend??)

KRAM din gamla 30-taggare.. ;-)

Joanna sa...

men jag tycker att planera på jobbet och fixa ett hus och ha ett husdjur (om än ett sjukt sådant) låter väldigt chict det också.

men att gå omkring på paris gator, det var bland det bästa jag gjort.

kram själv, snart 30plusaren.