2008/09/16

Om hösten och om en rutig kappa.


Om allt det som står i rubriken (den förstnämnda kommer jag till och med skriva om snart).
Men främst:
Om favoritväskan.

Åh så jag gillar den, ett fynd för snart tio år sedan.

Myrornas i Umeå, kan inte ha kostat mer än en femtiolapp, j
ag gillar den av många anledningar.
En är att dess beigea färg är fin att ha i kontrast till alla mina lila och knallblå och rosa klänningar.
Om man (läs jag alltså) vill ta ner det klatchiga lite med en lugn färg.


Men hösten nu.

Hösten gör mig på bra humör.

Det finns inget vackrare än att gå höstpromenader och lukta på naturen.

Få solen på huden, kylans bitande i kinderna och alla prasslande löv under fötterna.

Jag känner det som att allt börjar om på nytt på hösten.

Sommaren är årets slut, på hösten kommer nystarten.

Och varmchokladen.


Kappa Kupan Bomhus, sjal Åhléns kanske? det var länge sen, väska Myrornas Umeå, klänning Kupan Brynäs och handskar Kupan Bomhus.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Fint, på min dator matchar vekligen väskan husets vägg, gul!
Men du beskriver väskan som beige. Det kanske är fel på min dator, du minns dina shorts, som du påstod var bajsbruna och på min dator var de nästan lila. Mysko.
By the way, jag gillar också hösten. Man får liksom städa bort sommaren och som du säger börja på nytt. Putsa fönster, sätta upp mysiga tjocka gardiner, städa undan från balkongen, blommor, dynor, mm. Plocka fram lite höstlyktor och lite frosttåliga växter i varma färger. Sen kan man sitta inne och kura.

Anonym sa...

Oh, my, du är verkligen ALLTID fin! Snälla, om du har tid och lust och ork och allt det där skulle jag verkligen uppskatta om du ville tipsa om 40-talsfrisyr som jag frågade om förra veckan, du vet. Tack på förhand!

Joanna sa...

åsa jag vet!
kura, det är det bästa.

du kanske har lite annorlunda färginställningar på skärmen, men den här väskan ser lite gul ut på bilden, det är nog solen som gör det.
men den är i ljust läder, så jag kallar det beiget.

och spunnet socker jag ska jag ska!
inte för att du tjatar utan för att jag tycker det ska bli roligt.
jag har bara inte hunnit, men jag tänkte göra det i morgon.
du pratade om 30-40-tal och sen nämnde du även lindy hop, så jag blev osäker för 30-tal kan ju vara vågigt hår och små munnar, medan 40-tal och lindy hop kan vara stora valkar i håret och knallröda läppar.
men det kanske är en fest som tar alla stilar från då?

Joanna sa...

spunnet socker, jag menar ju även:
TACK!
man blir nå så gudens glad av en fin komplimang.