2008/11/27

Om gamla saker.





Det handlar fortfarande.
Om saker som kommer från Nybo Café, om saker som är vackra och från förr.

En gammal frackfluga, jag tänker mig någon som hade ett lager frackflugor för han så ofta hade frack.
Och en fin vit hatt som någon köpt ända borta i Stockholm, åkte de dit över en helg kanske tog fina fikastudenr på exklusiva kaféer, och ekiperade sig i storstaden inför dotterns bröllop?
Sorgeband, för att man visade sorgen längre förr?
Och en svart hatt, som någon köpt inne i Gävle kanske bara det kändes nog som en storstad om man bodde någon mil utanför?
Man behövde ju inte åka så mkt hit och dit förr, det mesta man behövde för att klara vardagen fanns i byn.

Min sömn hade behövt ett sorgeband i dag.
Johnossi i går.
Var fantastiska.
De är två personer och de får ett att ösa så otroligt mkt.
Jag är nöjd men jag har bara sovit fyra timmar och det.
Är allt annat än nöjsamt.

Inga kommentarer: