2009/05/12

Om fina lappar och trötta eftermiddagar.




Denna märkeshysteri.
Som jag inte vet något om nu men jag märkte den när jag gick högstadiet och jag gissar.
Att det inte ändrats.
Inte till det mindre i alla fall.

Alla pratar YSL Marc Jacobs Anna Sui Miu Miu och jag.
Jag säger hellre Yessica.

För hur fint är det inte med klädmärken man inte känner igen?
I käcka färger och vanliga namn.
Jag har en annan klädlapp jag gillar.
Den kanske jag visar i morgon.

Men nu är jag trött och ska börja med middagen för jag tänker att någon gång.
Bör mannen i detta hem få vila sig från spisen.
Det blev i dag.

2 kommentarer:

Sophie sa...

jag är som du. helt ointresserad av de där tjusiga märkena. men det de små okända är jag desto mer intresserad av :)

Joanna sa...

om jag står och väger mellan att köpa och inte köpa kan en sån där lapp göra att jag tippar över på köpa.

har några fina lappar, de känns som gammal svensk postorder.
vore kul om det fanns en katalog över alla gamla svenska klädmärken men det kanske det rent av gör?