2009/05/02

Om fina väskor och fina flickor.



Jag vill visa soliga bilder med växter på.
Från balkongen och från vardagsrummet och från utflykten.
I går.

Istället ligger jag i sängen och känner mig som en sprickfärdig korv.
Särskilt kring fingrar och fötter.
Och undrar hur det ska gå att vara gravid i nästan tre månader till.

Ännu en natt av lite sömn.
Inte för att jag inte är trött utan för att jag har.
Så ont.

Föräldrar har kommit och åkt här hos oss nu är det bara en mamma kvar.
Min mamma!
Vi ska äta brunch och spana in en ny butik som just öppnat.
Izzie på Berggrenska gården de lovar både nytt och gammalt, dyrt och billigt.
Det låtersom en god idé vi får se om den faller mig i smaken.
Även i verkligheten.


Fint kort på Doris Day som jag fick av min fina vän Erika (henne saknar jag varje dag, hon bor på Gotland nu).
En fin grön väska från Handelskompaniet, 80 kr kanske? och en hallonröd liten sak.
Från Noa Noa, i Ystad.

2 kommentarer:

spunnet socker sa...

Åh, Doris Day! Min mamma samlade bara på Doris Day-filmisar som barn. Hennes äldre systrar sa åt henne att hon var bra och så samlade hon utan att ha sett en endaste film. Nu sitter det en stor tavla med bara Doris Day, säkert 100 kort, på väggen. Alla dubletter och de liggande korten ligger i en ask. Mitt mål är att få ta hand om den asken och göra mig en egen tavla, men det krävs långsamt bearbetande för att min mor ska släppa dem ifrån sig...

Joanna sa...

men du.
den lådan låter fin.
kanske du kan fråga om du får förvalta den?
inte få den, utan bara ha den till låns?
då brukar det gå lättare att lämna ifrån sig något också, för anledningen att man tvekar är väl att man ska ångra sig.
för lita på att du tar väl hand om den, det gör hon nog redan.