2009/05/24

Om ha-begär på jobbigaste nivån.

Jag drömde att jag var i Berlin.
Det var enkelt att ta sig dit, bara tåg till Falun och sen ett litet byte där.
Vem hade anat att Berlin låg i Dalarna?

Där gick vi till en second hand-butik som inte var mkt till världen de stängde fyra och vi kom dit halvfyra.
Där fanns minst tio helt underbara klänningar och blusar det var i skira textilier och vackra mönster, knappar och puffärmar och stora glittrande pärlapplikationer.
Lila rött marinblått puderrosa.

Jag blev stressad och hann inte riktigt prova allt.
Och så var jag extremgravid och rymdes inte riktigt i allt men försökte tänka hur det skulle se ut på icke-gravida mig.
Och sen hade jag heller inte riktigt råd med allt.

Och nu när jag vaknar.
Är jag frustrerad på så många olika sätt.
1. Jag har inte alls varit i Berlin.
2. Jag har inte alls hittat den här fina loppisen.
3. De vackra klänningarna finns inte.
4. Jag är för dålig på att sy så jag kan heller inte sy de vackra klänningarna.

På vägen hem åkte både Mikael Persbrandt och Olof Palme med tåget.
Och självaste Gustav V, han och Persbrandt hade löptävling mot slutet av resan.

Inga kommentarer: