2009/08/10

Om en lista.

Nämn något som gjorde dig glad igår: de första minuterna av vår fika på bänken vid ån. Två kvarters promenad, det var allt jag orkade. Och sen gjorde det för ont för att sitta längre men stunden innan det var härlig.
Vad gjorde du kl 08 imorse: vaknade av väckarklockan eftersom vi skulle till barnmorskan kvart över nio.
Vad gjorde du för 15 min sedan: ökade styrkan i tens-apparaten.
Det sista du sa högt: "JAAAAAA!" när min käraste frågade om jag ville äta plättar till middag.
Det senaste någon sa till dig: "Vill du äta plättar till middag?"
Vad har du druckit idag: vatten och oboy och päron-smakis.
Vad var det senaste du åt: rest-tortillas från i går.
Vad var det senaste du köpte: en födelsedagspresent.
Vad är det för färg på din ytterdörr: träfärgad.
Vad är det för väder hos dig nu: varmt, mulet och kvavt.
Godaste glassmaken: gammaldags vanilj.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: nej, däremot attraktion.
Drömmer du mardrömmar: jag drömmer massor, och ibland är det mardrömmar.
Trivs du med ditt jobb: ja.
Favoritklädsel: klänning.
Favoritlåt just nu: ingen särskild faktiskt.
Vad ser du om du tittar till höger: en brun tapet, lite av sängen jag ligger i och en nyutläst bok (den var dålig).
Vad gör dig glad just nu: min käraste och att jag har hans sällskap hela dagarna, min snart alldeles egna lilla familj, framtiden.
Vad ska du göra härnäst: börja läsa en ny bok.
Höger eller vänsterhänt: höger när jag skriver.
Humör just nu: rätt okej faktiskt, betydligt mer hoppfull än i går.
Favoritgodis: i vanliga fall mörk choklad och lakrits och schweizernöt, men just nu: sega råttor!
Kläder just nu: stora gravidtrosor och ett lila linne (det har glidit upp över magen dessutom).
Sommarplaner: få ut och lära känna min bäbis innan skolan börjar.
Hur många kuddar sover du med: i vanliga fall: tre, just nu: sex stycken(!).
Spelar du något instrument: tvärflöjt och piccola (nästan samma fast lite lite annorlunda läppteknik på vissa toner), blockflöjt, lite piano och lite bas.
Morgon eller nattmänniska: har blivit mer morgonmänniska senaste året.
Vad är viktigast för dig: kärlek och vänskap och kreativitet.
Är du kittlig: helt otroligt mkt.
Snarkar du: ibland.
Stjärntecken: jungfru.
Äckligaste insekten: kanske harkrank.
Längtar du mest efter just nu: bäbis höst mamma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååååååh!. Jag längtar också efter hösten, det gör jag varje år. Ingenting slår höstkläder. Snygga stumpbyxor, heltäckande skor med klack, kappa och långa ärmar.

Till nåt helt annat:
Det måste kännas oändligt långsamt att vänta på en bebis som bestämt sig för att ligga kvar och gosa en stund till. Men snart så, när du minst anar, så sätter det igång.
/annika

lisa sa...

trevlig läsning. hoppas den lille vill ut snart. kram.

Joanna sa...

annika,
höst är underbart!

snart sätter det igång ja, rent av NU.


lisa,
vi hoppas så det knakar.
kramkram.