2009/08/07

Om gassande sol och kylklampar och om mitt humör.




Jag har svettats hela dagen och legat med kylklampar i sängen.
Både på förmiddagen och eftermiddagen
en snett bakom huvudet lite vid örat så där.
Och en mot midjan och så är det korsdrag där jag ligger men jag svettas svettas svettas.

Vi gjorde några ärenden.
Minst varannan dag behöver jag komma ut hur jobbigt det än är.
Jag skulle köpa papperslim vi gick till en pappershandel.
De hade inget papperslim.
Jag skulle fixa en ny internetdosa till min bank vi gick till banken.
Men ingenstans på hemsidan kunde jag hitta information om hur man gick till väga för att skaffa en ny internetdosa.
Så jag missade att jag behövde ha med mig min gamla.
Annars kostade det 250 kr och det.
Blev jag för snål för att betala.

På det första stället blev jag lite sur och sa hur kan det ta slut på LIM?
På det andra stället blev jag ännu surare och sa jaha då får jag vänta till EFTER ungen är ute för det här.
Var verkligen min sista kraftansträngning.
Mkt trevlig var jag med andra ord.
Inte.

Varje minut i värmen gjorde mig argare och fick mig att tänka tankar.
Med många svordomar i.
Och jag förbannade alla människor som gnällt över att sommaren haft så dåligt väder.
Några dagars regn är ingen katastrof och 20 grader och halvsol är faktiskt helt okej väder.
Det behöver inte vara närmare 30 grader hett och med stekande sol för att en svensk sommar ska vara godkänd!

Och sen fick jag en glass och blev lite snällare.


Klänning, H&M
solglasögon, Indiska
brosch, second hand.

4 kommentarer:

Sophie sa...

å va fin du är! jag har upptäckt att det är bra mycket enklare att klä en gravid kropp än en ammande mamma... hoppas du finner några smarta lösningar... jag kämpar vidare i kampen om klänningar med knappar hela vägen ner till magen och andra amningsvänliga plagg... kram!

Joanna sa...

sophie,
jag har också tänkt på det.
att vad tusan ska man ha på sig när man ammar?
och hur många sådana plagg äger jag?
egentligen?

svårt svårt, kram.

sys sa...

människa! då får INTE släppa styret och fota dig själv när du är två människor. det ser helt livsfarligt ut.

Joanna sa...

syster,
det var det inte jag cyklade inte ens jag bara rullade och det gick jättesakta och det fanns inte en enda bil på den lilla gatan vi var på.