2009/11/08

Om Lark Rise och Candleford.





Från Lark Rise till Candleford.
Är en engelsk serie i vacker miljö och tjusiga kostymer.

Lagom romantisk, lagom med intriger för en söndag när man vill.
Inget hellre än ha det lagom.
Jag ser den till lika delar för handlingen, kläderna, stämningen och Ben Miles.
Englands tjusigaste manliga skådespelare, om man frågar mig.
Eller vänta! Colin Firth.
Som Mark Darcy.
Naturligtvis men annars fortfarande: Ben Miles.

Dessutom kan man se ikapp på svt.play fast bara i sju dagar så första avsnittet.
Har jag för alltid missat men man fattar bra ändå.


Bilder från svt.se.

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

tack för tipset! tittar sällan på tv så har helt missat denna serie.

fröken lila sa...

nejnejnej, efter colin firth som mr.darcy kommer för alltid richard armitage som mr.thornton i north and south. om du inte har sett den än sá borde du ta och göra det meddetsamma. säger costume-drama-experten. ju.

sys sa...

men hallÅ tänkte jag innan jag såg att du tog tillbaka i nästa mening, hur kan du glömma colin???

tack för tipset men jag får inte ihop det med mitt liv: en te-serie bara för min skull, ens på datorn.

Joanna sa...

den är lätt att missa dessutom, för jag har inte sett särskilt mkt reklam för den.

fröken lila,
nejnejnej.
eller.
jag måste nog se efter innan jag säger nej, för det var så himla länge sedan.

syster,
colin firth for ever!
du får nog stryka någon styrelse eller två så du får tid.
eller så köper du på dvd och stänger in dig i sovrummet en em.
innan du tar slut.