2009/12/18

Om en vinter.




Vilka hus ser inte vackra ut.
I kalla vinterdagars nedgående sol?

Vi promenerade till Forum Nacka det knarrade under fötterna och det rök ur näsborrarna.
Som en dag i Norrbotten minus alla fordon och stockholmare.

Torsten fick vara med i en företagstävling.
De hade väl team buildning innan julfesten kan jag tro.
Skulle bland annat fotografera Nackas yngsta medborgare vilket ju Torsten inte är vare sig på det ena eller andra sättet.
Men de fick fota ändå och de ville knappt gå därifrån.
Torsten var så gullig en av killarna fick hålla i honom.
Han ville ha en egen han hade bara inte hittat mamman än.
Och de oo:ade och aa:ade över hans vackra ögon långa ögonfransar söta uppenbarelse.
På det hela taget mkt trevliga.
Och med starkcider i jackfickorna.

Och på Långsjön har isen lagt sig och från människor som läser min blogg får jag de varmaste erbjudandena.
Så där så att man blir kär för det är så omtänksamt och fint.

4 kommentarer:

Lena sa...

åh, vad vackert och härligt det se ut! alldeles idylliskt. :)

Joanna sa...

verkligen.
hela helgen har det snöat idylliska flingor.
som hämtade ur någon vintersaga.

Sophie sa...

gudars så mysigt det ser ut. nedanför min mamma :) idag ska jag till forum och ta svinissprutan. ska hålla utkik efter dig. men om vi inte ses där så får vi ta en fika ihop efter jul. kram ps. hur gör du såna fina 'ramar' som ser ut som fotoalbumsgrejs??

Joanna sa...

jamen alma tusan då.
hade vi inte haft så himla struligt med allt hade jag mkt gärna varit på forum i dag.
OCH FIKAT MED DIG du hade nog behövt lite socker efter sprutan.

men vi ses ju efter jul.
så klart.

ramarna är bilder som jag lägger in mina egna bilder i.
man kan göra ett "hål" i dem, spara som psd eller annat format som bibehåller lager i photoshop.
och sen bara anpassa efter sitt eget bildformat.
superenkelt, jag kan förklara närmre när vi ses om jag är lite otydlig i text.