2009/12/03

Om skor och porslin.



I går på min lilla loppisrunda.
Två ställen, räknas det som runda?
Köpte jag inte de gröna mockaskorna på bilden ovan.

Jag är mkt förvånad över mig själv.
Men det har en direkt anknytning till stressen över allt vi måste packa.
Soppåse efter soppåse som fylls med kläder.
Och inte ens hälften är packat.

Och på Kupan hade de en massa Berså kannan på bilden.
Har jag den rymmer förvånansvärt mkt vätska.
Men fler föremål än så i Berså.
Tycker jag blir för mkt för ögonen.

Gärna vill jag ha ett par koppar i Stig Lindbergs Blå Aster (eller röd också för den delen).
Eller ännu hellre Arthur Percys Lillemor.

Min yngre moster har en blogg.
Enbart tillägnad hennes olika kaffekoppar.
Och några te tror jag nog att fika hos henne är underbart.
Då kan man verkligen välja kopp efter humör.

4 kommentarer:

Sussi sa...

Lite nyfiken på hennes blogg om kopparna.
Stod oxå utanför Kupan o såg Berså. Fina, men kanske lite för mycket.. Även för min tunna plånbok.

Katarina sa...

Jag håller fullkomligt med dig när det gäller Berså. Man får kombinera med något mer diskret.

Åsa sa...

så vacker och stilren Lillemor var, den har jag aldrig sett förut. Blå aster är ju helt underbar och god att dricka ur också. Men jag är mer intresserad av tekoppar och många finns ju även som tekopp.
Bdw, hoppas att det går bra med flytten.

Joanna sa...

sussi,
jag tänker att hon vill ha den lite för sig själv.
så hon får avslöja om hon själv vill.

kata,
i kombination med något mer diskret är den underbar.
det är lite som läppstift och ögonskugga.
man ska helst bara ha ena.

åsa,
jag menar så klart som tekoppar.
kaffekoppar är också fina, mensom tedrickare, som du och jag är, är det ju de stora kopparna man vill åt.