2011/05/31

Om en bättre form av bukett med rosor.


Tvingas jag vaka ännu en natt känner jag rent spontant att jag borde få en sån här som tröst.
(FINNS EXEMPELVIS I DEN DÄR PARFYMBUTIKEN I STUREGALLERIAN.)

Tror för övrigt att min svala inställning till rosor beror på alla matbutikers snabbodlade sådana.
Som står och vissnar i en plasthink, små som knoppar och ändå lite brunvissna i kanten.
För nog är rosor fantastiska egentligen, om man tänker på stora vildvuxna med kronblad som ett enda virrvarr.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Jag helgalet vida och taggiga bedövande mörka och doftande så ska det vara och så pioner, syrener och hägg och jasmin och klöver alla underbara dofter. Jag har skrivit en hel del om doft särskilt om gamla Hollywood stjärnors på sistonde ,kom in och kika vetja!

Joanna sa...

dofter är det bästa som finns.
jag ska helt klart komma in och läsa!