2011/12/17

Om jag när jag var liten.


När jag var yngre än så här var mitt hår kritvitt.
Sen blev det tydligen rödlätt.
För att senare sluta i detta mörka som jag har nu och har haft sedan högstadiet.

Förutom mitt yttre så var jag väldigt envis.
Minns det som att jag ljög mkt, eller kanske med ett finare ord hittade på och hade livlig fantasi?
Och att jag gillade att rita tillsammans med min storebror och ena kusin.
Annars kommer jag inte ihåg.
Vet nog inte riktigt hur jag var.

Och förresten.
SKÅDA TYGET LISA BJÄRBO!
Fatta att jag också vill ha ett sånt tyg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser så glad ut att jag blir alldeles tårögd. :)

Emma H sa...

Jag tycker verkligen om din blogg. Av många anledningar.

Jag gillar att inläggen är konstruerade som små dikter. Språket är så lungt och när jag läser dem så känns det som att det bara är du och jag som sitter och pratar.

Och så gillar jag att du uppdaterar så ofta. Det är som att öppna ett paket och hitta ännu fler paket inuti det.

Anonym sa...

usch det där tyget, det hängde på min styvpappas vägg när vi var små, ovanför sängen, och jag tyckte det var så fult så fult, förstod aldrig varför han hade hängt upp cyklarna frivilligt

amanda löwenberg sa...

Åh så söta bilder! Tänkte på dig när jag såg denna:

http://www.tradera.com/meeths-hovlev-aftonkappa-kappa-50-60-tal-reto-vintage-swing-auktion_301743_145293147

Tror du skulle vara jättefin i den!

Joanna sa...

facutvivas,
nämen åh!
jag var väldigt glad har min mamma sagt.
jag skrattade ofta, och klappade gärna i händerna.

vägdes nog upp av en väldigt stor envishet också, och snabba ilskeutbrott, precis så som min son är.

emma h,
om du bara anade hur HIMLA glad jag blir att du säger det.
låter mig veta.
verkligen helt underbart att få höra.

och uppdateringarna får vi kanske tacka mina fogar för, jag mäktar inte med så mkt annat än att ligga stilla, och jag är hemskt rastlös av mig.
då känns det bra att göra någonting iaf, som att skriva på bloggen.
känns lite som kommunikation och jag blir mindre isolerad.

anonym,
ja tänk vad olika smak man kan ha.
jag skulle ju inget hellre än just att hänga upp det där tyget på väggen.

amanda,
JA! shit vad fin.
min nya vårkappa kanske?