2008/10/31

Om en dålig natt och om fina mormor.




I natt sov jag i:
Fyra timmar.
Det stormade och regnade och sedan började det snöa också.
Och åska.
OCH blixtra.
Det lät så mkt och smällde på rutorna jag låg och vred mig till efter tre.

Så jag håller mig helt och hållet inomhus i dag och arbetar.
För vädret är inte så mkt bättre nu, även om det slutat åska och blixtra.

Jag har mormors kofta, b på knapparna.
B som i bästa mormor naturligtvis.
Och det sitter en nyckelpiga på väggen ovanför min dator.

Dessutom.
Inser jag.
Att nu när bilderna kan visas större på bloggen måste jag nog börja fota med storkameran istället.
Vilket känns lite besvärligt eftersom den är så stor att ha med sig.

Kofta mormor, klänning Righteous köpt på Kii i Umeå, min pojkväns gamla brandmannabyxor och.
Syns inte på bild men ett par mkt nergådda och slitna vita tofflor.

Inga kommentarer: