2009/01/27

Om en domptörkavaj.



En favoritkavaj jag köpte för.
5 år sen?
6?
På rea på H&M i alla fall.

Jag borde köpt den i fler storlekar, typ alla hängde liks kvar.
Ingen verkade vilja ha en sån kavaj på den tiden.
Då hade jag kunnat använda den även i sommar.
När jag gissar att jag kommer att vara större än den kavaj.
Jag har.

Min äldsta systerdotter tyckte.
Då när jag just köpt den.
Att jag påminde om en cirkusdomptör faktiskt exakt det ordet sa hon.
Domptör.
Jag tror att hon var.
5.


Kavaj H&M.
Blus, kjol, rosett från Noa Noa.
Klocka med kuckeliku-larm, Tjallamalla.

6 kommentarer:

Drömma-Lotta sa...

Ett rasande stiligt fruntimmer är hon, den där Joanna :D

Här hemma är det för mörkt för att ta bra bilder. Hos dig är det alltid så ljust och fint. Roligt för dig. Hm, vems fötter är det på bilden....skumt ställe!

Anonym sa...

Jeg har den også. Den ser superfin. Men min er dessverre ikke så tight.

Joanna sa...

lotta då.
vilken vishet du besitter.

hos mig är det ljust för att jag maxar kuvorna i photoshop.
fötterna är några stackars kroppslösa donnors.
i snuskrummet som vi kallade det, på ett fint jobb jag hade förr.

anja, du har utmärkt smak, hehe.

Anonym sa...

oj, hur kan man inte vilja ha en sådan kavaj! finfin ju!

Anonym sa...

Skitsnyggt! Väldigt finfint. Domptör? Jomenvisst!

Joanna sa...

tack ingrid.
och ska jag någonsin söka jobb på cirkus.
då ska jag nog ha på mig den kavajen.