2009/01/31

Om magen och morötterna. Och om dagen.


Jag mår bara illa hela tiden.
Min käraste har lagat maten sen långt innan jul.
Nu har jag däremot ledsnat på att må illa och lagar mat igen.
Trots att jag fortfarande.
Mår riktigt riktigt illa.

I dag kanske loppis.
Kanske promenad och lyssna på Stil.
Kanske köpa fler stora sköna trosor och behåar det är ju inte bara magen som växer.

Och så måste jag hälsa till Ronnies mor.
Hon sände mig en hjärtlig hälsning och sånt värmer så mkt mer.
Än jag trodde var möjligt.

Morotsrandig tröja och svart kjol, Indiska.
Bolero, second hand Umeå
Basker kom int ihåg, broscher Noa Noa.

6 kommentarer:

Sofie Violett sa...

Joanna, tack för din kommentar om tavlan - jag blev jätteglad! För några dagar sedan shoppade jag runt på Noa Noa's 70% rea, och kunde inte få "Joanna! Joanna!" ur huvudet (trots att vi ju inte känner varandra). Seriöst, de borde headhunta dig. Du borde inte behöva jobba i butiken, bara flyta omkring och se ut som att du handlar för att öka omsättningen!

Joanna sa...

ja det borde de!
noa noa borde ha en häftig modeblogg (av mig) som skrev av en häftig person (jag) och visade alla deras kommande kollektioner på ett synnerligen innovativt och inspirerande sätt.
det borde de verkligen.
för nu jobbar jag ju inte ens i någon butik och jag SAKNAR ATT GÅ RUNT BLAND ALLA FINA KLÄDER och saker och smycken och åååh.

men tack.
nu ska jag dricka trocadero, det är min nya inte-må-så-illa-medicin.

Anonym sa...

Jag har hört talas om ett armband man kan köpa på Apoteket. Det sitter en kula på bandet och den ska ligga mot en speciell akupunkturpunkt på handleden. Det sägs att det ska hjälpa mot illamåendet. Jag vet dock inte om det stämmer, men säljer de dem på Apoteket borde det ju göra det. Eller hur? Du kan ju alltid prova...

Joanna sa...

tack ingrid, jag vet vilka armband du talar om.
de är till för åksjuka har jag för mig, men brukar även hjälpa annan typ av illamående.
har provat åksjuketabletter och även att trycka på punkten på handleden.
tre fingrar från sin böjda handled sitter den.
inget hjälper nämnvärt så jag fortsätter bita ihop (och gnälla).
och hoppas på att allt i rimlig tid går över.

Anonym sa...

Hej!
Grattis till bäbis i magen.
Tråkigt att du mår så illa (jag tillhörde åxå den skaran). Allt för sent (när gossen var ute alltså) fick jag veta en huskur som tydligen är bra: koka färsk ingefära i vatten och drick.
Lycka till och tack för din finfina blogg!

Anonym sa...

Lovely blog you have.
Like the dresses you wear!