2009/01/09

Om schack och om chockrosa.

Nej inte chockrosa egentligen mer magenta men det blir ju ingen svängig rubrik av det.
Min svåger gillar schack.
Och är väldigt duktig på schack.

Själv är jag inte så insatt i schack och hade när jag först lärde känna honom.
Svårt att uppskatta exakt hur duktig han var.
Men så en sommardag på stranden spelade han blindschack.
Hans motståndare satt med ett litet schackbräde och min svåger.
Han memorerade alla drag i huvudet.

Sen tog de paus, badade och fikade.
Och fortsatte därefter partiet.
Min svåger fortfarande med allt bara i huvudet.
Och spöade skiten ur sin motståndare som lite kaxigt trodde att han var den som skulle vinna.

Då förstod jag bättre.
Exakt hur duktig han faktiskt är och blev malligt stolt över att ha en sån till svåger.

Klänning second hand De å sånt, Gävle.
Tröja riktigt varm från Noa Noa.

6 kommentarer:

iLLi sa...

Vi har ett jättefint schackrutit golv i köket nu... :-) Fast det är mörkgrått och ljusgrått, så det ser inte så hårt ut! Men fint blev det! :-)

Joanna sa...

schackrutigt golv är fint.
jag saknar fortfarande det vit/vinröda vi hade på toan hemma i kläppen.

Anonym sa...

Vilken underbar jumper! Ny?

Joanna sa...

tack evis!
den är från vinterkollektionen 2006.
om jag minns rätt.

fin och dessutom väldigt varm utan att vara så tjock.
passar utmärkt att ha under kappan när det är svinkallt ute.

Anonym sa...

hehe.

Anonym sa...

isch. jag måste bona mitt schackrutiga golv.