2009/01/31

Om gårkvällen och nukvällen.



I går var jag hos mina fina vänner.
Med andra fina vänner.

I kväll äter jag tacos och fick just lite tårar i ögonen av Team Bollnäs i körslaget.
Inte för att jag förstod varför.
Men jag kan gissa hormoner?

Inte för att jag förstod varför.
Man tog en aria i ett körslag.
Men Bollnäs var.
Utan att vara partisk.
Betydligt bättre än den andra kören heja Bollnäs!

Och så dricker jag Trocadero.
Det har blivit min nya inte-må-så-himla-illa-medicin.

Blus Christian Dior (oh la la) second hand.
Kjol Indiska.
Brosch second hand (jag tycker att den liknar en sån där paket-ros).

5 kommentarer:

fröken lila sa...

det är gott med trocadero. tycker jag.

Joanna sa...

ja visst är det!
jag brukar oftast föredra portello om jag får välja mellan de två.
men för tillfället är det troca för hela slanten.

Anonym sa...

Blusen är gudomlig.

När jag väntade tvillingarna var jag arbetslös och hemma på dagarna då det visades "Lilla huset på prärien" - jag grät varje gång, vare sig det var sorgligt inte, "för det var ju så fiiint och de tycker ju så mycket om varann". Pinsamt är bara början.

Lillgull sa...

Gott med Trocadero! en gammal huskur man brukar säga hjälper mot gravidillamående är sött och salt tillsammans typ lemonad? Jag har varit gravid en gång (tyvärr slutade det inte så bra för mig) men illamåendet gick bort när jag käkade gröna äpplen, typ granny smith. Min mamma hade pippi på att käka fox citronkola och såna där karameller med citron och apelsinsmak (ser ut som små klyftor)
Jag ÄLSKAR glansen i blusen! Verkligen en air av glamour! O jag måste säga att du är världens modigaste som vågar käka tacos i en vit sidenblus, helt fearless!

Joanna sa...

tack evis.
just gudomlig är verkligen vad den är.

när man gråter till såna saker som man vet är meningen att man ska gråta till.
för man hör på musiken och uppbyggnaden.
att nu är det tänkt för gråt.
då blir jag extra irriterad när kroppen går på det.

lillgull, det stämmer verkligen allt det där med syrligheter och friskheter.
i alla fall för mig.
tråkigt att höra om utgången för dig.

visst är den härligt, glansen!
men jag var inte så modig att jag åt tacos i den.
förresten var det inte ens tacos, det var tortillas.
och jag bytte överdel.