2009/10/19

Om längden.


Ja ni ser ju hur färgglad jag inte vill vara just nu.

Det finns många vackra klänningar jag vill ha.
Som är nya som kommer från fabriker till butiker nu och inte förr och hänger på loppis.

Problemet med de allra flesta.
Precis som de ovan på bild.
Är dock: Längden.
Varför slutar alla strax ovanför eller i allra bästa fall just vid knät?
Jag vill ha till mitten av vaderna det är den vackraste längden jag vet.

Särskilt den längst till vänster.
Och den i mitten.
Vill jag ha ner till mitten av vaderna.

Klänningar och bilderna på klänningarna från Lindex.

4 kommentarer:

fröken lila sa...

jag tycker mest att det är synd att mánga klänningar inte tillverkas i olika längder. folk är ju olik lánga, jag är t.ex väldigt kort, och andra är längre och dá räcker vissa klänningar knappt över baken. alltsá, jag tycker det ska finnas olika längder. ocksá för kjolar och byxor.

Fortfarande lycklig sa...

Jag gillar klänningar som når exakt till knäet, men de räcker ofta bara till strax nedanför mitten av låret. På tok för kort!

helen sa...

Den i mitten provade jag häromdagen. Den var fin förutom ärmarna, som var helt fladdriga och konstiga med enorma mängder typ som bara hängde fult. Jag förstår att det är en trend just nu, men förstår inte vem som passar i plagg som gör att bysten döljs och ser hängig och ful ut. Synd! Kanske måste lära mig sy om sånt där.

Joanna sa...

fröken,
det har du helt rätt i.
ungefär som att man gör strumpbyxor i en större storlek bara lite längre, som att en xxl behöver det för att hon är 220 cm lång och inte extra bred över baken.

fortf. lycklig,
den längden är också snygg och nog den vanligast förekommande i min garderob.
mitten av låret får mig att känna mig naken,
eller som den där drömmen när man glömt underdelen.

helen,
det där fladdriga är inte helt lyckat alla gånger.
och dessutom blir det inte skönt i armhålorna när man ska kränga på sig en kofta och sen en jacka nu när det börjar vara rätt kallt.
då känns det som att en strumpa fastnat där efter torktumlingen.

sy är att rekommendera.
hur var längden då?