2009/10/19

Om vad som hände på eftermiddagen.




Jag fotade mode-rep.
Eller nej. Som vanligt. Fotografen fotade jag fixade.
Vi fick fota i nöjesredaktörens gamla utstädade kontor de bygger om fotostudion har blivit kontor.

Sen gick jag till Nöjseredaktör'n och inspekterade hennes nya kontor.
Jag satt i hennes fina och sköna besöksstolar.
Eller jag satt i den ena, min väska satt i den andra.
Vi pratade om fotografier och att vi borde börja skriva ut fler på papper.
Nu när vi har varsin lillpajk att spara fotominnen på.

Hon eftermiddagssträckte på sig och jag sprang vidare till Arkitektkopia och hämtade ut.
Kopior (inte arkitekt).

Sen lämnade jag tillbaka allt jag lånat till moderepet och sen gick jag till posten och skickade iväg ett stort kuvert och sen gick jag till järnvägsstationen och hämtade ut tågbiljetter men innan det.
Köpte jag vatten.
Och efter det.
Gick jag hem.

Inga kommentarer: