2009/10/04

Om Tradera, om jag var mindre.


Om jag var mindre (och hade mer pengar).
Hade jag budat på dessa vackra plagg på Tradera.
Från Noa Noa.

Den korta guldjackan är helt underbar jag har den.
Som kappa.
Kanske kan jag ha den nu när det blivit kallt igen haha som om!
Jag kommer inte ens i storkappan jag trodde var mitt säkra kort.

Och sammetsbyxorna.
Ååh jag vill ha stora svepande plagg i sammet det har jag önskat.
I evigheter.
Nu börjar de äntligen synas lite överallt.
Men inget är särskilt svepande på mig för tillfället och någon sammetskorv.
Är jag inte redo att vara.

3 kommentarer:

spunnet socker sa...

Ja, sammet is the shit! Jag köpte en alldeles ljuvlig vintagesammetsklänning på Drömma, passar alldeles perfekt under finkappan från Monki som har sammetskrage, -knappar -ficklock mm. Och så har jag ju trumfkortet i garderoben, klänningen som mamma sydde till mig när jag var 15 och sammet var på modet förra gången. Still going strong!

Jag älskar när man kan plocka fram sina grejer från förr! Vi har storrensat mina föräldrars hus i samband med flytt och många gamla godingar har kommit fram, bland annat en liten "dräktjacka" jag hade som tioåring. Nu mkt chic midjekort trekvartsärmad och det finns EXAKT likadanna på Monki!

iLLi sa...

jag har också sutiit och traderasurfat i helgen... Fast på väskor och smycken och klockor! Väskor och klockor är ungefär som paraplyn för dig. Problemet är bara att jag inte har några pengar men vill ha jättemkt!
Så nu önskar jag mig i födelsedagspresent istället. Ett par vintageörhängen, och en fin klocka från chanel...
Önska måste man ju få göra, eller hur?! ;-)

Joanna sa...

spunnet socker,
men gud så snyggt det lät!
sammetsklänning till sammetskrage. (och knappar och lock.)

man ska verkligen inte göra sig av med plagg.
trumfkorten är alltid de där från mammas tid.


lina,
önska på du.
hoppas inte på någon chanelklocka från mig bara, får jag pengar över går allt till mig mig MIG.
eller okej, till min familj man får väl lov att vara en snäll mamma ibland.