2012/01/28

Om allt guld.





Ja, det kan hända att jag är svag för förpackningar i guld.
Det kan hända att jag känner mig ett litet steg närmre de där Falcon Crest-donnorna när jag står och sminkar mig med dessa guldiga saker.
Allra helst när jag inte är gravid och har haft stora svepande klänningar och mängder av klirrande guldhalsband.

Jag gillar väldigt mkt att känna mig som en Falcon Crest-donna.
Tidigt 80-tal, den där perioden när 70-talet hängde kvar men bara med lite mer "glamour" (läs guld och glänsande läppar).

Och så visar jag er en av mina necessärer.
Den som har två fåglar som pussas, det ser ut som det.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Sånt som kan förgylla dagen

hul sa...

haha. jeg liker absolutt ikke gull,jeg:O selv om det ser så fint ut på dine bilder.

det gir meg mest assosiasjoner med billig plast (på sminkforpakninger altså, det var masse sånn billig sminke da jeg var ung. og fargen løste seg opp etter noen uker og man stod igjen med kjedelig grå-gull farget plast. ). ;)
'
men jeg er veldig interessert i hva sminke du bruker, synes det er kjempespennende å se.

Joanna sa...

hul,
det är ju för lustigt vad olika man känner inför en och samma sak.

estée lauders läppstifthylsor, samt puderdosan (som man ser på bild, just den där läppstiftshylsan är från elisabeth arden) är iaf i metall.
så de nöts inte.
men jag fattar precis, och det ser verkligen risigt ut med nött plastguld.
kanske därför jag köper nytt för ofta, hehe?

jag gillar också att se folks badrumsskåp, särskilt såna man bara bekantat sig med via nätet.
det ger mig en liten uppfattning om hur de doftar, eftersom jag är väldigt intresserad av dofter.

mitt smink, som du kanske ser på bild:
bareminerals mineralpuder
ysl touche eclat
make up stor rouge, färgen "must have"
make up store ögonskugga, färgen "cotton candy"
estée lauder ögonbrynspenna
ysl easy liner for eyes

och sen öser jag på med mörka ögonskuggor eller svart kajal och mascara ifall det är fest.
(vilket det varit väldigt lite av det senaste gravida halvåret, så jag längtar verkligen efter att få piffa mig).