2012/01/05

Om året 2011.





Fem händelser som varit bra det här året?
1. Jag fick tillsvidareanställning på stora företaget.
2. Fann och vann (och betalade) bästa lägenheten i bästa området.
3. Blev gravid.
4. Vigdes av min mamma med min allra käraste.
5. Att för varje dag få lära känna mitt barn mer, se vad han lär sig och höra hans funderingar.

Fem dåliga?
1. Behöva gå vidare till ny redaktion när jag trivs så bra med kollegorna på den tidigare.
2. Den konstanta tröttheten som låg som blöt filt över hela livet.
3. Oron över att bryta upp barnet från hans enda då kända tillvaro.
4. Att alla vänner inte bor på gångavstånd från mig.
5. Dålig hälsa = dålig självkänsla = dålig hälsa.

Vad har du lärt dig i år?
Att jag är jäkligt bra på det jag gör.
Och att jag har ett bra öga för inredning (hohoho, tycker jag så klart), men att jag iaf är väldigt bra på att visualisera idéer om tapetval, golvval, färgval.
Och hur svårt det är att renovera, med alla beslut som ska tas och som man knappt hinner reflektera över.




Vilka kläder har du använt mest?
Diskreta?
HAHAHA.
Nej, men svarta kanske? Med guldaccessoarer (för att matcha vigselringen).

Ångrar du något?
Jag ångrar att jag är så naiv och tror att folk gör det som är moraliskt riktigt utan att man ligger på och hävdar sin rätt.
I år har det drabbat mig ekonomiskt, blir sur av sånt.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Signaturmelodin till Stil i P1 möjligen.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Lark Rise to Candleford, Downton Abbey, olika former av antikrundor, samt Grand Design, På spåret.




Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Några nya kollegor, förundras alltid över hur mkt man kan gilla en person från första stund.
Och så har jag återigen fått kontakt med vänner från förr (tack facebook, det gör mig så glad att dagens sociala medier låter oss telefonskygga ha en chans).

Vad är det vackraste du fått i år?
Kärleksbekräftelse från min son.
Och vigselringen (även om det var jag som valde ut den, så var saken att visa vår kärlek en fin känsla som ligger kvar i den där cirkeln av guld runt mitt finger (fast nu på en hylla i badrumsskåpet, hej gravidsvullna fingrar)).

Vad är det bästa du har läst?
Kan faktiskt inte komma på något.
Har inte läst så mkt.
Läste boken En dag och blev mer förvånad över att den inte kändes så särskilt, men det kanske var för att jag läste den efter alla hyllningar på folks facebookstatusar?

Har läst många bra reflektioner på många bra bloggar.

Inga kommentarer: