2012/01/13

Om idioter.

Om man försöker förnya sitt sätt att förmedla olika försvarsspel.
Och väljer att göra det med liknelser som hela tiden refererar till kvinnor och deras sätt att vara.
Rent sexuellt.
"Sofia gillar att klä sig utmanande och gillar att ta för sig i sängen."
"Genom att i rätt läge hångla och tafsa på Sofia får vi ut optimalt resultat."

Och beskriver hur spelarna ska agera i de olika försvarsspelen.
"I sängen kan du riva sönder hennes kläder och smiska henne på rumpan"
"Släpp loss monstret släpp loss Petra"

Hur kan man då förminska det genom att kalla det för "en miss i arbetet".
Jag tycker inte att det är en miss.
Det är en genomarbetad idé och något man tänkt på länge.
Att räkna fel i en slutrapport kan vara en miss.
Att publicera ett reportage om Kanarieöarna när man lovat ett reportage om shopping kan vara en miss.
Men det här?
Det är idioti och vore det inte skönt om man för en gångs skull bara erkände det?
"Ja det var ett riktigt dålig idé och vi fattar inte hur någon vi anförtrott kan tänka i så förnedrande och nedvärderande banor."


Tränaren för Engelholms FBC:s pojklag i innebandy hade mer än en dålig dag på jobbet.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Så jävla idiotiskt att jag blir helt galen!!! Aaaaaaargh!!!

emma sa...

ja, vad säger man, snark? Jag skulle vilja snarka tränaren i ansiktet. jag blir så less, trött och bitter på denna ständiga vessla. Synen på kvinnan alltså.

Lillgull sa...

Håller med Emma ovan. Jag blir så uppgiven! Får gåshud och blir lite illamående allt på en gång. Bara det att jag vet att de jävlarna kryllar omkring därute med de här åsikterna. Jag själv har råkat ut för chefer i denna kaliber och det är inte lätt kan jag säga. Sådana här saker ger djupa spår, påverkar en för lång tid framåt.
När ska man börja ta detta på allvar.
Låt grabbar vara grabbar etc..
När jag var liten trodde jag att vi skulle ha svävande bilar när jag var vuxen. Jag fick också inpräntat i mig att tjejer och killar var lika mycket värda (tror tyvärr att killarnas föräldrar glömde nämna detta för dom). Nu känns det som om bägge dessa saker är lika fjärran. Och det är väl inte bara den här idioten till tränares fel, men men..