2012/01/10

Om min favoritmat/sysselsättning/tidning.

Fina frugan frågade.

Favoritmaten:
Spaghetti och köttfärssås
Kyckling i purjo- och ädelostsås
Röror av olika slag, som exempelvis smakar curry eller spiskummin eller vitlök

Och så gillar jag en bit rött kött emellanåt, med klyftpotatis och Lohmanders bearnaisesås tillsammans med ett glas rött vin en fredag eftermiddag efter en lång vecka.

Favoritsysselsättningen:
Jag gillar verkligen att sitta vid datorn med uppdrag att formge något
Köpa en tidning och slå mig ner på fik och lyxläsa
Bläddra bland gamla kläder och fundera över vem som burit dem (och hitta en pärla som sitter som ett smäck på mig)

Favorittidningen:
Damernas värld
Jag försökte komma på några fler, men jag har ingen som jag stadigt återkommer till annat än just Damernas värld.
Går jag på bibliotek bläddrar jag gärna i olika arkitekturtidskrifter, och möjligen någon utländsk modetidning men just de sistnämnda tycker jag är lite jobbiga att läsa för att man måste bläddra så himla mkt och hålla upp flera kilo reklam samtidigt.

Filter är en bra tidning att ha på toaletten.
Då kan man läsa ett reportage per nr 2-gång (om man inte avbryts av barn som bankar på dörren och säger "mamma får jag komma in, mamma får jag vara här, mamma vad gör du?).

Inga kommentarer: