2007/10/30

Om en modevisning på Goya.

Idag läser jag i en tidning om fredagens modevisning.
Jag kunde inte gå, det var middagar och releasefester och vänner på besök.
Men jag ser i tidningen att det var precis som jag väntat mig.
Precis som förra gången.
Precis som gången innan.

Idén är bra, jag hoppas butikerna får gensvar.
Jag undrar bara.
Varför tar man inte chansen?
Att vara lite extravaganta och visa extrema och till vardags omöjliga kombinationer.
Färger, glamour, konstverk.

En modevisning borde vara ett steg längre.
Inte tisdag eftermiddag med fika på stan.

Jaja, butikerna vill visa sina kläder.
Kläder som säljer.
Extravaganta glamourkonstverket faller inte gemene gävleman i smaken.

Men vad kommer man ihåg mest?
Knallblå stövlar och oversize till max, med pälskragar och filmstjärnedramatiska scarves.
Eller blå jeans och vitt linne.

Inga kommentarer: