2007/10/02

Om Vena Cava.

Vena cava-syndromet innebär att livmodern (jag talar om gravida nu) trycker på stora kroppsvenen, vena cava.
Det orsakar minskad blodtillförsel till hjärtat, hjärtfrekvensen ökar.
Hjärtklappning, svimningskänsla.


Vena cava-syndromet för min del innebär en enda stor förälskelse i kläder från märket Vena Cava.


Vår 2008 det är tidigt och näst intill hopplöst att börja tänka på det nu.

Men det är något med färgen och det skira tyget.

Den avslappnade känslan i shortsen eller vänta det är nog en kjol och gulheten.
Jag längtar till våren och jag längtar att ha precis så här fina plagg då.


Ledigt och snyggt. Färgkombinationen väldigt 1999 Gudrun Sjödén.
Men det fungerar mycket väl, trots nyansen av brunt som är farligt
nära nyansen av framtinade hundbajsar i vägrenen om våren.


Först kände jag att bokstäver på kjol inte var min grej. Ju mer
jag tittar på den, desto mer gillar jag den. Den gröna flortunna
blusen med sina vackra veck vid halsringningen är fullkomligt ljuvlig.


Kan hända en smula genomskinlig, men det kan man ju åtgärda
med ett hudfärgat underlinne. I övrigt helt underbar, färgen,
materialet, den vertikala revären med de små öljetterna.
Fullkomligt utan praktiskt syfte, men fin detalj inte desto mindre.


Bilder från www.elle.com.


Inga kommentarer: