2009/06/25

Om kvinnornas gener.

I dagens Arbetarbladet läser jag en insändare.
Som får mig att undra över hans empiriska studier och exakt hur omfattande de är.
Och hållbara.

Efter att under ett stort antal år packat om kranar som droppar, blir jag förundrad över att företrädesvis kvinnor inte kan stänga av en kran utan att dra sönder packningen. Det verkar som att det är inbyggt i generna att dra åt så mycket som det överhuvudtaget går, även när det är ny packning i kranen.
Självklart finns det kvinnor som kan hantera tekniska (?) saker, men de verkar vara i minoritet.
Fördelen med att inte dra åt så hårt är att grejerna håller mycket längre.
Ha en trevlig sommar.
Vaktmästaren

Jag gillar försöket till ödmjukhet genom att erkänna att det nog finns kvinnor som kan hantera tekniska saker.
Men att all ödmjukhet försvinner iom frågetecknet.
Och påståendet att dessa dock måste "vara i minoritet".

2 kommentarer:

Sophie sa...

åh- såna här 'gubbar' gör mig vansinnig!

Stina sa...

Jag blir så irriterad att jag fnissar.
Är det hårtorkar och elvispar som innefattas av det lilla frågetecknet mån tro. Sånt för oss lagom avancerat.

Man få lust att svara. Men det kan jag inte, för jag vet att det bara är sura gamla gubbar som skriver dumma insändare. Fast endel gubbar kanske skriver kvalitativa (?) insändare också.