2009/06/04

Om mina kära pasteller.



Jag fortsätter att älska dem.

Och snart är det vernissage på Länsmuseet i Gävleborg.
Radio Gävleborg har haft ett konstprojekt med gps.
Det låter intressant jag tror jag ska gå dit.
Men jag är inte så mkt för just vernissagerna jag föredrar.
Att i stillhet och helt ensam strosa runt och titta.

Jag brukar ofta titta på min rosa kula från mormor.
Den älskade jag när jag var liten och det var åttiotal.
För att den var rosa och för att den svarta toppen klirrade och blänkte när man drog ur den.
Nu älskar jag den.
För att det var mormors.
Och för att den är himla mkt art deco.


Blus, Kupan Brynäs
Klänning, fast här som kjol H&M för länge sedan.

2 kommentarer:

Angel.Pearls sa...

Härlig blogg jag hittat här! Roliga bilder, och vö´äldigt fint skrivet -som på vers på nåt vis..Ha en fin (regnig) helg// Eva

Joanna sa...

nämen så roligt!
att du tycker det du får ha en härlig helg själv.
regn gör ju bara te filt och engelska kostymdraman än mer legitimt.