2009/06/29

Om vitshorts'n.


Är det något killar borde våga mer.
Så är det korta shorts på sommaren.

Jag förstår inte alla dessa stora tält som bärs.
Som föreställer shorts men som gärna kan tas för.
Tält?
Eller helt vanliga långbyxor som råkat krympa aldrig så lite på längden.

Detsamma gäller badbyxor och visst visst det finns säkert en förklaring.
Som att det är bekvämare?
Som att man föredrar det?
Som att man kanske är blyg och inte vågar visa konturerna av paketet?

Det är i alla fall fortfarande rätt svårt att hitta riktigt korta.
Förra sommaren köpte vi ett par som jag sydde upp för.
Kort är snyggare och min kille är snyggast.

4 kommentarer:

Sophie sa...

å. jag önskar att min johan kunde gilla de korta. men han gillar de långa. och jag älskar honom så jag får låta honom va ;)

Joanna sa...

åh jag förstår dig så.
men johan har andra goda egenskaper så det där med långa shorts.
gissar jag att han helt enkelt måste få hållas med.

ALFAHANNA sa...

Åh ja, korta shorts är onekligen mycket tjusigare.

Joanna sa...

alfahanna,
sannerligen.
vore jag kille skulle jag bara ha korta shorts.
alltså.
när jag skulle ha shorts, jag skulle ju inte bland alla plagg och årstider som finns alltid bara ha shorts.
men skulle jag ha shorts skulle de vara korta.