2009/06/06

Om svenska flaggans dag.

En av mina favoritlåtar med Traste Lindéns kvintett.
Den påminner mig om mina unga ungdomsår och om min moster och min syster.




"Det är svenska flaggans dag
å den enda som sjunger det är jag"

Och solen skiner inte och jag kan inte ha de somriga kläder jag planerat.
Och cykla ut till Strömsbro och sitta på en solig altan.
För det regnar istället blir det varma kläder och buss.
Men Strömsbro blir det.
Till en fin och trevlig familj jag ser fram emot det.


Klänning, fast som kjol H&M,
blus, MW för H&M
jacka, second hand.

4 kommentarer:

Julia sa...

Du ser ut som en tårta. en fin en.

Marikka sa...

Fint, somrigt och färgglatt!

Elina sa...

Sådana härliga färger!
När är det dags för bebis, om man får fråga? :)

Joanna sa...

julia,
tack.
jag önskar jag hade en tårta.
jag är sugen gärna prinsess.

marikka,
visst är det somrigt!
klänningen är väldigt len och luftig också.
den känns väldigt härlig mot benen.

elina,
tacktack!
i början av augusti är det dags.
ju tidigare desto bättre om man frågar mig.