2009/06/17

Om dannebrogen och om mammas pelargoner.



Ett fint litet armband i emalj.
Fann jag på Kupan förra sommaren det knyter fint åter.
Till min kärastes danska sida.

Jag gillar Danmark all design som jag gillar extra mkt visar sig komma.
Utan att jag visste det från början.
Från Danmark.
Precis som min käraste.

Min mamma älskar pelargoner och jag älskar min mamma.
Och pelargoner.
Så blommorna i vardagsrumsfönstret som är pelargoner från min mamma.
Finns det ingen hejd på kärleken till.
Solen lyser så fint genom bladen och den lite syrliga doften som sprids i rummet när man rör vid dem.
Får mig att tänka på hemma, sommarköket med sol kaffe och pelargoner.

5 kommentarer:

Anna Neah sa...

Charmigt

Stina sa...

Vilket härligt armband. Och tummen upp för pelargoner :)

Joanna sa...

anna neah,
visst är det rätt rart?

stina,
tack och eller hur!
tummen upp sannerligen.

Caisa sa...

åh underbra Danmark med sin underbara form.

Vilket vacker armband du har.

Att läsa din blogg värmer i själen

Kram C

lisa sa...

Din blogg är så underbar, jag kommenterar kanske inte så mycket, men jag gillar den, du skriver så bra, vilket fint armband också.