2010/09/01

Om första dagen och halvpromenaden.




Tillbaka.
Jobbtelefon jobbnycklar örhängen och så magasin i oändlighet.
Tre fina broscher som låg i paket och väntade på skrivbordet.
Och ett hemskt tråkigt papper om pension.

Så.
Tillbaka.
Nu som vikarie på samma ställe som jag tidigare var praktikant.

Inte särskilt stor skillnad.
Förutom i lönen och kanske lite i mitt samvete att tänka drivande och ta tag mer i saker?

Men trevligt.
Gillade att träffa folket igen.
Även om en som jag blev glad över att hon var kvar.
På em fick besked om nytt jobb och lämnar oss redan på fredag.

Jag promenerade till Gamla stan jag började göra det i våras.
Att åka från mig till jobbet.
Rågsved - Rådmansgatan.
Innebär egentligen bara en massa trappsteg aldrig någon längre promenad än fem meter.
Det är skönt att röra fläsket skönt att rensa huvudet och lyssna på dokumentär.
Vore inte min längtan efter Torsten så stor.
Hade jag promenerat ända till Skanstull.

3 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Grattis i efterskott :) Jag gillar också att fylla år.

Joanna sa...

tack anna-karin!
visst är det fint med födelsedagar.
andras är också roliga tycker jag, men min egen är så klart lite mer speciell för mig.

Fröken K sa...

Torsten är så lik dig på den första bilden. Och jag håller med dig. Jag skulle ochså vilja promenera hem från jobbet, men längtan är starkare efter barnet mitt.